-->

Saturday 2 June 2012

'APPLE LOVE'

semenjak 4 bulan ni aku rajin mkn buah... terpengaruh ngn member...die slalu beli buah... aku pn beli... 'pengaruh rakan sebaya'... klo buah apple aku suke buang kulit.. sbb klo gigit cm ngilu2 la licin je rase.. wpun kne kerah tenaga skit.. tp xpe.. nnti leh mkn dgn gumbira nya haha =)

dalam tgh syok2 potong tu.. terperasan sesuatu... wahaha..
Ni die...menarik2..klo org yg dh biase nmpak..xde perasaan... aku je lebih rase ni... aku nama kan ko sbgai 'apple love' ... dh de dlm tgki kumbahan dh die ni...oops xsedap didgr... tp skrg ni dh minat kt buah oren.. puncanya haha..teka2... apa lg... faktor kerajinan... kerajinan dh kurang... lmbat nk motong-memotong ni.. so mkn buah oyen jela... kadang2 je apol...tp tu pn jarang-jarang... eh mcm xde langsung =) xbaik kn.. apol baik utk kesihatan ... "AN APPLE A DAY KEEPS THE DOCTOR AWAY" .....dh sinonim ayat ni..

KHASIAT 'APPLE'
(1) meningkatkan kesihatan & fungsi jantung
(2) melambatkan pengoksidan kolestrol
(3) proses penghadaman lancar
(4) pengimbang lemak yg baik
(5) masalah sakit & kerosakkan gigi berkurangan

KHASIAT OREN
(1) vitamin c- baik utk kulit, darah, tulang, cegah kanser...sbbnye ade pembentukan kolagen
(2) lambatkan proses pengosongan perut, pencernaan
(3) mampu turunkan risiko penyakit kardiovaskular.


No comments:

Post a Comment